На сайт МНС

ЗАЦВЕРДЖАНА
Указ Прэзідэнта
Рэспублікі Беларусь
29.12.2006 № 756

ПАЛАЖЭННЕ
аб Дэпартаменце па ліквідацыі вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС Міністэрства па надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь

ГЛАВА 1
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1. Дэпартамент па ліквідацыі вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС Міністэрства па надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь (далей - дэпартамент) з'яўляецца структурным падраздзяленнем з правамі юрыдычнай асобы Міністэрства па надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь (МНС), якія ажыццяўляюць спецыяльныя функцыі ў галіне ліквідацыі вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС.

2. Дэпартамент ў сваёй дзейнасці кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Палажэннем аб Міністэрстве па надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь, гэтым Палажэннем і іншымі актамі заканадаўства.

3. Дэпартамент мае самастойны баланс, рахункі ў банках, пячатку і бланкі з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, са сваёй назвай, а таксама адпаведныя друку і штампы.

4. Фінансаванне дзейнасці Дэпартамента ажыццяўляецца за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту і іншых крыніц у адпаведнасці з заканадаўствам.

5. Маёмасць Дэпартамента з'яўляецца рэспубліканскай уласнасцю і замацоўваецца за ім на праве аператыўнага кіравання.

ГЛАВА 2
АСНОЎНЫЯ ЗАДАЧЫ ДЭПАРТАМЕНТА

6. Асноўнымі задачамі Дэпартамента з'яўляюцца:

6.1. ажыццяўленне спецыяльных (выканаўчых, якія рэгулююць) функцый у галіне ліквідацыі вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС;

6.2. ажыццяўленне дзяржаўнага нагляду ў галіне аховы і выкарыстання тэрыторый, якія падвергліся радыеактыўнаму забруджванню;

6.3. забеспячэнне кантролю за выкананнем заканадаўства па пытаннях ліквідацыі вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС, мэтавым выкарыстаннем выдзеленых на гэтыя мэты бюджэтных сродкаў.

ГЛАВА 3
ФУНКЦЫІ І ПРАВА ДЭПАРТАМЕНТА

7. Дэпартамент у адпаведнасці з ускладзенымі на яго задачамі:

7.1. распрацоўвае праекты дзяржаўных праграм па ліквідацыі вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС на пяцігадовы перыяд, уваходзіць у лік дзяржаўных заказчыкаў гэтых праграм і кантралюе іх выкананне, распрацоўвае праекты праграм Саюзнай дзяржавы і іншых праграм, накіраваных на ліквідацыю наступстваў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС;

7.2. арганізуе рэалізацыю і інфармацыйнае забеспячэнне праграм, накіраваных на ліквідацыю вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС, правядзенне навукова-даследчых і доследна-канструктарскіх работ у гэтай сферы;

7.3. абагульняе практыку прымянення заканадаўства па праблемах вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС, распрацоўвае прапановы па яго ўдасканаленні;

7.4. фармуе прапановы аб выдатках рэспубліканскага бюджэту, звязаных з ліквідацыяй вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС, і іх размеркаванні паміж дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі, а таксама забяспечвае кантроль за мэтавым выкарыстаннем выдзеленых на гэтыя мэты бюджэтных сродкаў;

7.5. рыхтуе прапановы аб фінансаванні асобных праектаў і заданняў, накіраваных на зніжэнне адмоўнага ўздзеяння радыеактыўнага забруджвання, а таксама аб арганізацыі выканання праграм, праектаў і заданняў у галіне ліквідацыі вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС;

7.6. ажыццяўляе кіраванне тэрыторыяй, якая ўваходзіла ў склад дзяржаўнай установы «Палескі дзяржаўны радыяцыйна-экалагічны запаведнік»;

7.7. ажыццяўляе рэалізацыю мер па паляпшэнні санітарнага стану тэрыторый зон першачарговага і наступнага адсялення, з якіх адселена насельніцтва, і населеных пунктаў, якія ставіліся да зон эвакуацыі (адчужэння), першачарговага і наступнага адсялення, а таксама іншых населеных пунктаў, што падлягалі адсяленню;

7.8. забяспечвае выкананне асаблівага прававога рэжыму ў зонах эвакуацыi (адчужэння), першачарговага і наступнага адсялення, з якіх адселена насельніцтва;

7.9. забяспечвае ўтрыманне сістэмы пахаванняў радыеактыўных адходаў, якія ўтварыліся ў выніку ліквідацыі вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС, і яе бяспечнае функцыянаванне;

7.10. ажыццяўляе каардынацыю работ па кантролі і маніторынгу радыеактыўнага забруджвання;

7.11. рыхтуе прапановы аб аднясенні зямель да катэгорыі радыяцыйна небяспечных і пераводу iх у разрад земляў адчужэння альбо абмежаванага гаспадарчага карыстання, выключэнні зямель з катэгорыі радыяцыйна небяспечных і іх выкарыстанні ў адпаведнасці з асноўным мэтавым прызначэннем, выключэнні зямель з разраду земляў адчужэння і пераводзе іх у разрад земляў абмежаванага гаспадарчага карыстання, аднясенні населеных пунктаў і аб'ектаў да зон радыеактыўнага забруджвання;

7.12. плануе правядзенне агратэхнічных, аграмеліярацыйных і іншых ахоўных мерапрыемстваў на тэрыторыях, якія падвергліся радыеактыўнаму забруджванню;

7.13. рыхтуе прапановы па фарміраванні пераліку аб'ектаў, якія будуюцца за кошт сродкаў, што выдзяляюцца на ліквідацыю наступстваў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС;

7.14. ўдзельнічае ў ліцэнзаванні МНС дзейнасці, звязанай з ажыццяўленнем кантролю радыеактыўнага забруджвання;

7.15. ажыццяўляе кантроль за:

правядзеннем ўсіх відаў работ у зонах эвакуацыi (адчужэння), першачарговага і наступнага адсялення, з якіх адселена насельніцтва, абгрунтаванасцю і паўнатой прадастаўлення грамадзянам, якія пацярпелі ад катастрофы на Чарнобыльскай АЭС, устаноўленых заканадаўствам ільгот і кампенсацый, ажыццяўленнем перасялення грамадзян з тэрыторый, якія падвергліся радыеактыўнаму забруджванню, выкарыстаннем па прызначэнні жылля, пабудаванага за кошт сродкаў, што выдзяляюцца на ліквідацыю наступстваў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС;

арганізацыяй і правядзеннем санаторна-курортнага лячэння і аздараўлення грамадзян, пацярпелых ад катастрофы на Чарнобыльскай АЭС, за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту, прадугледжаных на гэтыя мэты, функцыянаваннем дзяржаўнага рэгістра гэтых асобаў;

функцыянаваннем сістэм радыяцыйнага кантролю харчовых прадуктаў, іншай прадукцыі і аб'ектаў, правядзеннем абследавання зямель на ўтрыманне радыенуклідаў;

правядзеннем агратэхнічных, аграмеліярацыйных і іншых ахоўных мерапрыемстваў на тэрыторыях, якія падвергліся радыеактыўнаму забруджванню, ходам будаўніцтва аб'ектаў, звязаных з ліквідацыяй вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС;

дзейнасцю галіновых і тэрытарыяльных камісій па ўсталяванні прававога статусу грамадзян, пацярпелых ад катастрофы на Чарнобыльскай АЭС;

падрыхтоўкай спецыялістаў для сістэмы радыяцыйнага кантролю і павышэннем іх кваліфікацыі;

адпаведнасцю міжнародных праектаў, што рэалізуюцца ў Рэспубліцы Беларусь, дзяржаўнай палітыцы ў галіне ліквідацыі наступстваў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС;

7.16. арганізуе стварэнне банкаў дадзеных пра перасяленне грамадзян з тэрыторый, якія падвергліся радыеактыўнаму забруджванню, пахаванні радыеактыўных матэрыялаў і па іншых пытаннях, якія адносяцца да яго кампетэнцыі, функцыянаванне сістэмы інфармавання насельніцтва аб радыяцыйнай абстаноўцы і па пытаннях жыццядзейнасці на тэрыторыях, якія падвергліся радыеактыўнаму забруджванню;

7.17. забяспечвае распрацоўку і выданне карт радыяцыйнага становішча;

7.18. забяспечвае пастаўку сродкаў вымярэнняў радыеактыўнага забруджвання арганізацыям, якія ажыццяўляюць радыяцыйны кантроль;

7.19. уносіць прапановы кіраўніцтву МНС па каардынацыі дзейнасці рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў і іншых арганізацый па рэалізацыі дзяржаўнай палітыкі ў галіне ліквідацыі вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС;

7.20. удзельнічае ў распрацоўцы праектаў міжнародных дагавораў, праектаў міжнароднай тэхнічнай дапамогі, іншых міжнародных праектаў, накіраваных на ліквідацыю вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС, i забяспечвае iх рэалiзацыю;

7.21. узаемадзейнічае ў межах сваёй кампетэнцыі з міжнароднымі арганізацыямі і арганізацыямі замежных дзяржаў па пытаннях ліквідацыі вынікаў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС;

7.22. разглядае ва ўстаноўленым парадку звароту арганізацый і грамадзян па пытаннях, якія адносяцца да яго кампетэнцыі;

7.23. выконвае іншыя функцыі, прадугледжаныя заканадаўствам.

8. Дэпартамент для выканання сваіх задач і функцый мае права:

8.1. ўносіць на разгляд кіраўніцтва МНС прапановы па пытаннях, аднесеных да яго кампетэнцыi, у тым ліку праекты нарматыўных прававых актаў;

8.2. прыцягваць на дагаворнай аснове навуковыя калектывы, вышэйшыя навучальныя ўстановы і іншыя арганізацыі для падрыхтоўкі прапаноў па праектах комплексных і мэтавых праграм, распрацоўкі праектаў нарматыўных прававых актаў, падрыхтоўкі і арганізацыі конкурсаў і тэндэраў;

8.3. ажыццяўляць знешнеэканамічную дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам;

8.4. запытваць i атрымлiваць ва ўстаноўленым парадку ад дзяржаўных органаў і іншых арганізацый інфармацыю па пытаннях, якія адносяцца да яго кампетэнцыі;

8.5. ажыццяўляць iншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасці з задачамі і функцыямі Дэпартамента.

ГЛАВА 4
АРГАНІЗАЦЫЯ ДЗЕЙНАСЦІ ДЭПАРТАМЕНТА

9. Дэпартамент ўзначальвае начальнік, які прызначаецца на пасаду i вызваляецца ад пасады Прэзiдэнтам Рэспублiкi Беларусь па прадстаўленню Міністра па надзвычайных сітуацыях.

Начальнік Дэпартамента мае намеснікаў, у тым ліку аднаго першага, якiя назначаюцца на пасады i вызваляюцца ад пасад Міністрам па надзвычайных сітуацыях па ўзгадненні з Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь і прадстаўленні начальніка Дэпартамента.

10. Начальнік Дэпартамента:

10.1. падпарадкоўваецца Міністру па надзвычайных сітуацыях і яго намесніку, які курыруе дзейнасць Дэпартамента;

10.2. кіруе дзейнасцю Дэпартамента і нясе персанальную адказнасць за выкананне ўскладзеных на яго задач і функцый;

10.3. выдае ў межах сваёй кампетэнцыі загады і распараджэнні, зацвярджае палажэннi аб структурных падраздзяленнях Дэпартамента;

10.4. размяркоўвае абавязкі паміж сваімі намеснікамі, вызначае паўнамоцтвы службовых асоб Дэпартамента;

10.5. прызначае на пасады і вызваляе ад пасад работнікаў Дэпартамента, за выключэннем намеснікаў начальніка Дэпартамента;

10.6. прадстаўляе інтарэсы Дэпартамента ў дзяржаўных органах і іншых арганізацыях;

10.7. у межах, вызначаных МНС, распараджаецца маёмасцю Дэпартамента, у тым ліку грашовымі сродкамі, і без даверанасці дзейнічае ад імя Дэпартамента, адкрывае рахункі ў банках;

10.8. прымяняе меры заахвочвання і накладае дысцыплінарныя спагнанні ў дачыненні да работнікаў Дэпартамента;

10.9. прымае меры па выкананні работнікамі Дэпартамента выканальніцкай і працоўнай дысцыпліны, ажыццяўляе мерапрыемствы па паляпшэнні ўмоў і аховы іх працы, адпачынку і побыту;

10.10. забяспечвае рэалізацыю рашэнняў калегіі МНС у галіне ліквідацыі наступстваў катастрофы на Чарнобыльскай АЭС;

10.11. ажыццяўляе іншыя паўнамоцтвы ў межах сваёй кампетэнцыі.

11. Для калектыўнага абмеркавання найбольш важных пытанняў у Дэпартаменце ствараецца калегiя ў колькасці 7 чалавек, якая складаецца з начальніка Дэпартамента (старшыня калегіі), яго намеснікаў і іншых работнікаў Дэпартамента.

Палажэнне аб калегіі Дэпартамента і яе персанальны склад зацвярджаюцца Міністрам па надзвычайных сітуацыях па прадстаўленні начальніка Дэпартамента.

Рашэння калегіі, накіраваныя на рэгуляванне грамадскіх адносін у пэўных сферах дзейнасці і якія патрабуюць нарматыўнага замацавання, афармляюцца пратаколам i прадстаўляюцца ў МНС для прыняцця адпаведных пастаноў і загадаў. Рашэнні калегіі па іншых пытаннях рэалізуюцца загадамі і распараджэннямі начальніка Дэпартамента.

У выпадку ўзнікнення рознагалоссяў паміж начальнікам Дэпартамента і членамі калегіі рашэнне прымае начальнік Дэпартамента, дакладваючы аб ім Міністру па надзвычайных сітуацыях. Члены калегіі могуць праінфармаваць Міністра па надзвычайных сітуацыях пра сваю пазіцыю.

12. Пры Дэпартаменце для разгляду пытанняў, якія адносяцца да яго кампетэнцыі, могуць стварацца камісіі, парады і іншыя дарадчыя органы.


 

Галасаванне
Цудоўная кніга
Цудоўная кніга
Маб. прыкладанне
Маб. прыкладанне
Адміністрацыйныя працэдуры
Адміністрацыйныя працэдуры
Гарачыя лініі МНС
Гарачыя лініі МНС
Прапановы ў ТНПА
Прапановы ў ТНПА
Нацыянальная бяспека
Нацыянальная бяспека
Министерство
Закрыть
Закрыть Закрыть Закрыть
Зачыніць

Центральный аппарат МЧС

Территориальные управления

Департаменты

Закрыть